Klantenservice

Wij helpen je graag

Heb je een vraag? Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag of antwoord hier niet tussen? Neem dan gerust contact via 070 - 413 21 77 of via e-mail. Wij staan voor je klaar op maandag van 13:00 - 17:00 en dinsdag tot en met vrijdag van 10:00 -17:00.

Veelgestelde vragen in categorieën

bestellen
betalen
producten
tickets
levering
annuleren / retouren

Hoe plaats ik een bestelling?

Een bestelling plaatsen is heel eenvoudig. Ga naar het product van je keuze en klik op de groene button "In winkelwagen". Je kunt nu terugkeren naar de shop en eventueel nog andere producten aan je winkelmandje toevoegen. Als je klaar bent met winkelen, klik je op 'Verder met bestellen’. Je komt nu in het afleverscherm. Het afleveradres is van te voren ingevuld. Controleer deze gegevens goed. Indien nodig kun je deze gegevens aanpassen. Retenz is niet verantwoordelijk voor verkeerd ingevulde gegevens. 
Als je op 'Controleer je bestelling' klikt, zie je een overzicht van de bestelling. Als je op 'Betalen' klikt, kom je in het betaalscherm, waar je kunt kiezen voor (gedeeltelijk) betalen met bovenwettelijke (verlof)uren of betalen via iDeal.
Wanneer je betaalt met bovenwettelijke (verlof)uren, controleert de salarisadministratie of jouw bovenwettelijk (verlofuren)saldo toereikend is. Indien je bovenwettelijke urensaldo niet toereikend blijkt, of je hebt aangegeven dat je gedeeltelijk met verlofuren wil betalen, ontvang je hierover bericht per e-mail. In deze e-mail wordt aangegeven welk bedrag verrekend is met je bovenwettelijke (verlof)uren en welk bedrag er nog voldaan dient te worden via iDeal. Via de bijgevoegde link kun je dan de betaling verder afronden. Zodra de gehele betaling is voltooid, zal het artikel van je keuze binnen 10 werkdagen worden uitgeleverd. 

Wat moet ik doen als er iets is misgegaan tijdens het bestellen?

Heb je het gehele bestelproces doorlopen, maar is de betaling niet (volledig) gelukt, neem dan contact op met je bank. Mogelijk is er een storing. Wanneer het niet is gelukt om de gehele bestelling af te ronden, controleer dan of het bedrag van je rekening is afgeschreven. Als dit niet het geval is, kun je na 60 minuten met dezelfde gegevens een nieuwe bestelling plaatsen. Indien het geld wel van je rekening is afgeschreven, maar je geen ontvangstbevestiging hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via 070 - 413 21 77. Wij kunnen dan de status van je bestelling contoleren.

Op welke manieren kan ik betalen?

Je kunt je bestelling (gedeeltelijk) betalen met bovenwettelijke (verlof)uren. Wanneer je betaalt met bovenwettelijke (verlof)uren, controleert de salarisadministratie binnen je organisatie of je urensaldo toereikend is. Is je bovenwettelijke urensaldo niet toereikend, of heb je aangegeven niet het hele bedrag met je urensaldo te betalen? Dan kun je het resterende bedrag gemakkelijk online betalen met iDeal. Je rekent dan af in de vertrouwde internetbankieromgeving van je eigen bank. Je ontvangt hier apart bericht over per e-mail.
Je kunt je bestelling vanzelfsprekend ook geheel met iDeal betalen. Binnenkort komen daar nog een aantal extra betaalmethoden bij.

Hoe weet ik hoeveel bovenwettelijke uren ik nog heb staan?

Het aantal bovenwettelijke (verlof)uren is per medewerker verschillend en ook de waarde van deze uren is per medewerker verschillend. Voor je actuele urensaldo kun je het beste het HR-systeem raadplegen of contact opnemen met de HR-afdeling op jouw werk. Via de rekenmodule op Retenz kun je op basis van je aantal bovenwettelijke (verlof)uren en je netto uurloon eenvoudig berekenen wat je te besteden bedrag is. Let op: deze berekening is slechts indicatief. De gegevens die jouw werkgever hanteert, zijn te allen tijde de juiste. 

Waarom moet ik binnen 60 minuten mijn transactie afronden?

Indien je je transactie niet binnen 60 minuten hebt afgerond, zal de betaling niet goed doorkomen. Je bestelling wordt dan geannuleerd. Je zult de bestelling dan op een later tijdstip opnieuw moeten plaatsten. 

Ik weet niet zeker om mijn (deel)betaling via IDEAL is gelukt. hoe kom ik hier achter?

Na het voltooien van de betaling via iDeal, ontvang je altijd een e-mail te bevestiging. Wanneer je weet niet zeker weet of het is gelukt, raden we je aan om eerst te controleren of het bedrag van je rekening is afgeschreven. Mocht je alsnog twijfelen, neem dan contact op met onze klantenservice via 070 - 413 21 77. Zorg dat je het ordernummer van je bestelling bij de hand hebt. Houd wel rekening met de verwerkingstijd van de betaling. 

Hoeveel servicekosten betaal ik voor een ticket?

Bovenop de ticketprijs worden in de meeste gevallen servicekosten berekend. In het algemeen betaal je deze kosten per bestelling. In sommige gevallen kan het voorkomen dat er servicekosten per ticket worden berekend. Dit staat altijd bij het betreffende ticket vermeld. 

Hoeveel verzendkosten betaal ik voor een product?

De verzendkosten van een pakket zijn € 5,95 per bestelling. Voor kleine producten (bijvoorbeeld een telefoonhoesje) zijn de verzendkosten € 3,95 per bestelling. Bij de meeste producten zitten de verzendkosten al in de prijs berekend. Dit staat altijd bij het product vermeld.

Kan ik een product ook aan iemand cadeau geven?

Het is mogelijk om een product aan iemand anders cadeau te geven. Je vult in het bestelformulier bij de factuurgegevens je eigen adresgegevens in en bij het verzendadres vul je de adresgegevens in van de persoon aan wie het artikel cadeau wilt geven. De bestelling wordt dan direct op dit adres afgeleverd. Let wel op dat je de correcte adresgegevens invoert. 

Waar vind ik meer informatie over het product dat ik wil bestellen?

Bij ieder product staan uitgebreide specificaties vermeld bij 'Omschrijving'. Hier vind je de belangrijkste informatie over het product terug. Heb je toch nog vragen, dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice via 070 - 413 21 77. 

Kan ik het product ook in een andere kleur bestellen dan staat aangegeven?

Wanneer je een product aanklikt, zie je welke kleuren beschikbaar zijn. Wanneer de door jou gewenste kleur er niet bij staat, is deze kleur helaas niet verkrijgbaar.  Bij twijfel kun je altijd contact opnemen met de klantenservice via 070 - 341 22 77.

Kan ik het product ook in een andere variant krijgen?

Het kan zijn dat een product ook in een andere variant verkrijgbaar is. Door gebruik te maken van het zoekveld, kom je er het snelste achter of de gewenste variant te bestellen is via Retenz. Bij twijfel kun je altijd contact opnemen met de klantenservice via 070 - 413 21 77.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

De levertijd start op het moment dat de bestelling volledig is afgerond en is betaald. Wanneer je (deels) met bovenwettelijke (verlof)uren betaalt, moet jouw werkgever eerst akkoord geven op je aanvraag. Zodra je aanvraag volledig is goedgekeurd en betaald, gaat de levertijd van 10 werkdagen in. Mocht de levertijd van een bepaald product afwijken, dan wordt dit bij het product vermeld. Uiteraard kan er onverhoopt vertraging tijdens de verzending ontstaan. Hier hebben wij helaas geen invloed op. Twijfel je of het product op tijd zal aankomen? Neem dan contact op met de klantenservice via 070 - 413 21 77.

Moet ik thuis zijn voor de aflevering van mijn bestelling?

Wij werken met verschillende bezorgdiensten. In het algemeen geldt dat als je niet thuis bent op het tijdstip van afleveren, de bezorgdienst de bestelling de volgende dag nogmaals zal aanbieden of bij je buren aflevert. Dit verschilt per bezorgdienst. Indien het product bij de buren is afgeleverd, word je hiervan op de hoogte gebracht middels een notitie van betreffende bezorgdienst. Bij o.a. witgoed wordt altijd eerst telefonisch contact met jou opgenomen om het tijdstip van afleveren met je af te stemmen.

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen. Wat moet ik doen?

De levertijd van een bestelling is 10 werkdagen. Mocht de levertijd van een bepaald product afwijken, dan wordt dit bij het product vermeld. Heb je je bestelling na 10 werkdagen nog niet ontvangen? Dan kun je contact opnemen met de klantenservice via 070 - 413 21 77 of per mail via klantenservice@retenz.nl om de status van je levering na te vragen.

Zit er garantie op het product dat ik heb gekocht?

Op alle producten in de Retenz webshop geldt de wettelijke garantietermijn. Deze garantie houdt in dat het product in goede staat dient te zijn en naar behoren dient te functioneren. Een leverancier of fabrikant kan zelf ook garantie geven op een product. De fabrikant of leverancier bepaalt deze garantievoorwaarden zelf.  

Wat moet ik doen als het product dat ik wil hebben, is uitverkocht?

Wij raden je aan de website in de gaten te houden. Het product komt meestal binnen een paar dagen weer beschikbaar. Dit geldt niet voor een Op=Op aanbieding of wanneer de actieperiode is verstreken. 
Je kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice via 070 - 413 21 77 om na te vragen of het artikel van je keuze binnenkort weer op vooraad is.
 

Wat is een ticket?

Een ticket is een digitaal of papieren bewijs dat toegang geeft bij een van onze aangesloten partners (d.w.z. pretpark, dierentuin, wellness, theatervoorstelling of evenement). Er zijn twee type tickets; fysieke tickets en e-tickets. Fysieke tickets worden per post verstuurd. E-tickets worden automatisch per e-mail verstuurd naar het door jou opgeven e-mailadres.

Wat is een fysiek ticket?

Een fysiek ticket is een voucher of een kaartje dat recht geeft op toegang bij een van onze aangesloten partners. Een fysiek ticket wordt altijd per post verstuurd naar het door jou opgegeven adres. Het is niet mogelijk om een fysiek ticket alsnog of ook per mail te ontvangen.

Wat is een e-ticket?

Een e-ticket is een digitaal ticket met een barcode die als PDF-bestand naar het door jou opgegeven e-mailadres wordt gestuurd op het moment dat de betaling van je bestelling volledig is voldaan. Het e-ticket dien je uit te printen en mee te nemen naar het betreffende park, theater of evenement. Daar wordt de barcode gescand, waarna je toegang krijgt tot het park, theater of evenement. In sommige gevallen dient het ticket aan de kassa te worden omgeruild voor het uiteindelijke plaats- of toegangsbewijs. Als dit het geval is, word je hier uiteraard tijdig over geïnformeerd.
Zorg ervoor dat je elk individueel e-ticket uitprint en meeneemt, aangezien ieder e-ticket éénmalig en voor 1 persoon toegang geeft tot het betreffende park, theater of evenement, tenzij anders aangegeven.

Op welke manier worden mijn tickets verstuurd?

Bij iedere aanbieding staat vermeld of je een e-ticket of een fysiek ticket ontvangt. 
Als je een e-ticket hebt besteld, ontvang je een e-mail met daarin een link, waarmee je het ticket zelf kunt downloaden en uitprinten.
Als je fysieke tickets hebt besteld, dan ontvangt je de bestelling (nadat de betaling volledig is voldaan) binnen 3 werkdagen per post thuis. Houd dus bij het bestellen van fysieke tickets altijd rekening met deze 3 werkdagen als je het park, theater of evenement op korte termijn wilt bezoeken. 
Als je betaalt met bovenwettelijke (verlof)uren, dien jerekening te houden met een langere doorlooptijd, aangezien de salarisadministratie jouw aanvraag eerst nog moet goedkeuren. Hier staat een termijn van 14 dagen voor. Dit is exclusief bovengenoemde levertijden. 
Heb je vragen of je bestelling op tijd zal zijn, neem dan contact op met de klantenservice via 070 - 413 21 77.

Wanneer ontvang ik mijn fysieke tickets?

Wanneer je fysieke tickets besteld hebt, ontvang je deze binnen 3 werkdagen na het volledig afronden van de betaling.

Moet ik thuis zijn wanneer mijn fysieke tickets worden afgeleverd?

Nee, je hoeft in principe niet thuis te blijven voor de bezorging van je fysieke ticket(s). Indien de waarde van de tickets hoger dan € 189,- is, dan zullen de tickets aangetekend worden verzonden. Aangetekende post dien je wel persoonlijk in ontvangst te nemen. Mocht je onverhoopt niet thuis zijn op het moment dat de bestelling wordt bezorgd, dan kun je deze op vertoon van het afhaalbewijs van de postbezorger afhalen bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt (dit staat aangegeven op het afhaalbewijs). 

Wat moet ik doen als ik het fysieke ticket niet heb ontvangen?

Mocht je je bestelling van fysieke tickets na 3 werkdagen nog niet hebben ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice via 070 - 413 21 77. Wij raden je wel aan om eerst je post en eventueel het oud papier goed te controleren. De fysieke tickets worden in een witte envelop zonder logo’s verstuurd.

Wanneer ontvang ik mijn e-tickets?

Wanneer je e-tickets hebt besteld, ontvang je deze binnen 5 tot 60 minuten na het volledig afronden van de betaling. Je ontvangt een e-mail met daarin een link waarmee je de tickets kunt downloaden en uitprinten.

Wat moet ik doen als ik mijn e-tickets niet kan openen?

Om e-tickets te kunnen openen, heb je een PDF reader nodig. Als je deze niet hebt, kunt je deze gratis downloaden via Acrobat Reader.

Ik kan mijn tickets niet printen door een storing van mijn printer. Wat moet ik doen?

Probeer het ticket op een andere of herstelde printer (met nieuwe cartridge) te printen. Lukt het alsnog niet om het ticket zelf uit te printen, dan raden wij je aan om de mail met de link door te sturen naar iemand in je naaste omgeving die het ticket wel kan uitprinten.

Ik heb geen printer. Wat moet ik doen?

Mocht je iemand kennen in je naaste omgeving die wel in het bezit is van een printer, dan kun je daar je ticket(s) uitprinten. Daarnaast beschikken veel bibliotheken over een printer. Wanneer je hier toegang kunt krijgen tot je e-mail, is het ook mogelijk om hier je ticket(s) uit te printen.

Kan ik mijn e-tickets ook naar mijn mobiele telefoon gestuurd krijgen?

Sommige e-tickets kun je ook naar je mobiele telefoon gestuurd krijgen. Deze optie staat dan specifiek aangegeven bij het betreffende ticket. Hiervoor moet je wel over internet op je mobiele telefoon te beschikken. Je ontvangt dan binnen enkele minuten een gratis sms met hierin een link naar het ticket. Om hiermee toegang te krijgen tot het park of evenement, toon je bij de entree het ticket op je mobiele telefoon. De barcode wordt dan vanaf je telefoon gescand.

Ik heb mijn ticket niet gebruikt. Kan ik mijn geld terugkrijgen?

Niet gebruikte tickets kunnen helaas niet worden gerestitueerd. Reeds aangeschafte tickets kunnen niet worden teruggegeven. Daarnaast zijn tickets ook niet in te wisselen voor contanten of voor tickets die geldig zijn op een andere datum of in een ander seizoen. Zie ook artikel 10.6 van onze algemene voorwaarden (uitsluiting herroepingsrecht).

Kan ik een ticket cadeau geven?

Tickets zijn niet persoonsgebonden. Mocht dit wel het geval zijn, dan wordt dit duidelijk bij de informatie vermeld. Je kunt de tickets dus cadeau geven. Wij raden je wel aan bij de bestelling je eigen (e-mail)adres op te geven. Zo weet je zeker dat de tickets goed aankomen.

Wat houdt de term levertijd in?

De levertijd is de tijd waarbinnen je bestelde product bij je thuis wordt geleverd. De levering van een product of ticket kan plaatsvinden via de e-mail (in geval van tickets) of per post. De levertijd gaat in op het moment dat een aanvraag volledig is goedgekeurd door je werkgever en/of is betaald via iDeal. 

Wat is de levertijd wanneer ik mijn bestelling volledig via iDeal betaal?

Wanneer je je bestelling volledig betaalt via iDeal, ontvang je na betaling een bevestiging van je bestelling. De levertijd gaat in zodra de betaling volledig is afgerond.
E-tickets
Wanneer je e-tickets hebt besteld, ontvang je binnen 5 á 60 minuten na het voltooien van de betaling een e-mail met een link waarmee je de tickets kunt downloaden en uitprinten.
Fysieke tickets
Fysieke tickets worden per post verstuurd en ontvang je binnen 3 werkdagen thuis.
Product
Een fysiek product ontvang je binnen 10 werkdagen op het door jou opgegeven adres. Mocht de levertijd van een bepaald product afwijken, dan wordt dit bij het artikel vermeld. Wanneer de levertijd onverhoopt wordt overschreden, word je hier altijd per e-mail van op de hoogte gesteld. Twijfel je of het product op tijd aan zal komen? Neem dan contact op met de klantenservice via 070-413 2177.

Wat is de levertijd wanneer ik mijn bestelling deels via bovenwettelijke (verlof)uren en deels via iDeal betaal?

Wanneer je je bestelling deels via je bovenwettelijke (verlof)uren betaalt, ontvangt de salarisadministratie je aanvraag. De salarisadministratie zal je aanvraag binnen 14 dagen behandelen. Indien de salarisadministratie je aanvraag geheel of gedeeltelijk goedkeurt, ontvang je hier bericht  over per e-mail. Je kunt de order dan verder afronden door de instructies uit de mail te volgen en het resterende bedrag via iDeal te betalen. Zodra de order volledig is afgerond, ontvang je een bevestiging per e-mail en start de levertijd van 10 werkdagen.
E-tickets
Wanneer je e-tickets hebt besteld, ontvangt je binnen 5 á 60 minuten na het voltooien van de betaling een e-mail met  daarin een link waarmee je de tickets kunt downloaden en uitprinten.
Fysieke tickets
Fysieke tickets ontvang je binnen 3 werkdagen na het voltooien van de betaling per post thuis. 
Product
Een fysiek product ontvang je uiterlijk binnen 10 werkdagen na het voltooien van de betaling op het door jou opgegeven adres. Mocht de levertijd van een bepaald product afwijken, dan wordt dit bij het artikel vermeld. Mocht de levertijd onverhoopt wordt overschreden, dan word je hier per e-mail van op de hoogte gesteld. Twijfel je of het product op tijd aan zal komen? Neem dan  contact op met de klantenservice via 070 - 413 21 77.

Wat is de levertijd wanneer ik de order volledig via overuren betaal?

Wanneer je de order volledig via je bovenwettelijke uren betaalt, ontvangt de salarisadministratie jouw aanvraag. Zij moeten aangeven of jouw aanvraag geheel, gedeeltelijk of niet akkoord is bevonden. Indien de salarisadministratie jouw aanvraag geheel of gedeeltelijk goed keurt, ontvang je hierover bericht per mail. Je kunt de order nu afronden door de instructies uit de mail te volgen. Zodra jouw order volledig afgerond is, ontvang je een bevestiging van je bestelling en start de levertijd.
Wanneer je e-tickets hebt besteld, ontvang je tussen 5 á 60 minuten na het voltooien van de betaling een e-mail met een link om de tickets te downloaden en te printen.
 
Betreft het een aanbieding met fysieke tickets, dan worden de tickets per post verstuurd en ontvang je ze binnen 3 werkdagen thuis.
 
Betreft het een product, dan ontvang je binnen 10 werkdagen het product op het door jou opgegeven adres. Mocht de levertijd van een bepaald product afwijken, dan wordt dit in de aanbieding vermeld. Uiteraard kan een onverhoopte vertraging bij de post altijd voor komen. Wanneer de levertijd onverhoopt wordt overschreden, dan word je hier per e-mail van op de hoogte gebracht. Twijfel je of het product op tijd aan zal komen? Neem dan eerst contact op met de klantenservice.

Wat gebeurt er als mijn aantal bovenwettelijke (verlof)uren niet toereikend blijkt te zijn?

Als je een bestelling hebt geplaatst, maar jouw aantal bovenwettelijke (verlof)uren blijkt niet toereikend te zijn, zal jouw aanvraag niet (volledig) worden goedgekeurd door de salarisadministratie. Je wordt hier dan per e-mail van op de hoogte gebracht. Als je vragen hebt over reden van afwijzing, dan kun je het beste contact opnemen met de salarisadministratie.
Je kunt er vervolgens voor kiezen om het volledige of resterende bedrag te betalen via iDeal. Wanneer deze betaling niet binnen 7 dagen is voltooid, wordt je bestelling automatisch geannuleerd.
 

Wordt mijn bestelling direct door de fabrikant geleverd?

Sommige grote artikelen (zoals witgoed) worden rechtstreeks door de fabrikant bij jou thuis bezorgd. De fabrikant neemt enkele werkdagen nadat je je bestelling volledig hebt afgerond contact met je op om een afspraak te maken over de aflevering van jouw product.

Is het mogelijk om het product op een ander adres te laten bezorgen?

Als je je bestelling liever op een ander adres wilt laten bezorgen (bijvoorbeeld op je werk), dan kun je deze adresgegevens invullen bij het afleveradres. Let er wel op dat je te allen tijde jouw eigen adres bij het factuuradres invult.

Ontvang ik mijn bestelling in één keer?

Wanneer je producten van verschillende merken en/of leveranciers in één bestelling plaatst, dan kan het voor komen dat je de producten afzonderlijk van elkaar worden geleverd. Dit heeft ermee te maken dat sommige producten rechtstreeks door de fabrikant bij jou worden afgeleverd.

Kan ik mijn bestelling tussentijds wijzigen of annuleren?

Voordat je de betaling volledig hebt afgerond, is het nog mogelijk om je bestelling te wijzigen of ongedaan te maken. Wanneer je de bestelling volledig hebt voltooid en je wilt alsnog de bestelling annuleren, dan kun je binnen 7 dagen contact opnemen met de klantenservice. De klantenservice zal controleren of het product al verzonden is. Wanneer het product al is verzonden is, dan is het niet meer mogelijk om de bestelling te annuleren. Wanneer je het product hebt ontvangen, kun je alsnog contact opnemen met de klantenservice om het product te retourneren. Het annuleren van een bestelling met (e)tickets is helaas niet mogelijk.

Wanneer wordt een bestelling automatisch geannuleerd?

Wanneer je ervoor kiest om geheel of gedeeltelijk via iDeal te betalen, dan heb je nadat je op de betaallink hebt geklikt nog 60 minuten de tijd om de betaling volledig af te ronden. Wanneer je de betaling niet binnen 60 minuten hebt afgerond, wordt de bestelling automatisch geannuleerd.
 

Binnen hoeveel dagen kan ik een product retourneren?

Voor fysieke producten geldt een wettelijke zichttermijn van 14 dagen. Tijdens deze 14 dagen mag je het product bekijken en eventueel proberen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou kunnen doen. Een pan mag bijvoorbeeld uit de verpakking worden genomen, maar er mag niet mee gekookt zijn. Als je een product wilt retourneren, kun je onder vermelding van je ordernummer contact op te nemen met onze klantenservice 070 413 21 77.

Wat houdt de zichttermijn precies in?

Voor producten geldt een wettelijke zichttermijn van 14 dagen. Deze termijn gaat lopen na de dag dat je het product in ontvangst hebt genomen. Tijdens deze 14 dagen mag je het product bekijken en eventueel proberen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou kunnen doen. Een pan mag uit de verpakking worden genomen, maar er mag niet mee gekookt zijn.
Indien je een product wilt retourneren is het van belang dat je dit binnen de termijn van 14 dagen aan ons kenbaar maakt. Omdat wij ook werken met externe leveranciers die de producten zelf retour nemen of komen ophalen, verzoeken we je vriendelijk om contact op te nemen met de klantenservice via 070 – 413 21 77 of per e-mail: klantenservice@retenz.nl. Ook is het mogelijk om het Europees modelformulier voor herroeping te gebruiken en aan ons toe te zenden, maar dat is niet verplicht.

Voor welke producten geldt geen zichttermijn?

Op de volgende producten is geen zichttermijn van toepassing:

Tijdsgebonden belevenissen betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding, bijvoorbeeld tickets voor een park of evenement en losse tijdschriften, voor zover de datum/periode vaststaat;
Producten die snel kunnen bederven of beperkt houdbaar zijn, zoals bepaald voedsel en bloemen;
Producten die verzegeld waren zoals cd's en dvd's, en waarvan de verzegeling verbroken is.
Let op: bij het bestellen van digitale cadeaukaarten ga je in het bestelproces, door het plaatsen van een vinkje, akkoord met directe levering van dit product en verlies je het recht om de overeenkomst te herroepen zodra je de e-mail met de digitale cadeaukaart hebt gekregen.

Hoe kan ik, op grond van de zichttermijn, een artikel retourneren?

Indien je een product wilt retourneren is het van belang dat je dit binnen de termijn van 14 dagen aan ons kenbaar maakt. Omdat wij ook werken met externe leveranciers die de producten zelf retour nemen of komen ophalen, verzoeken we je vriendelijk om contact op te nemen met de klantenservice via 070 – 413 21 77 of per e-mail: klantenservice@retenz.nl. Ook is het mogelijk om het Europees modelformulier voor herroeping te gebruiken en aan ons toe te zenden, maar dat is niet verplicht.
Indien je ons vooraf op de hoogte brengt van de retour, dan heb je vanaf dat moment nog 14 dagen om het product daadwerkelijk aan ons terug te sturen.  Retouren moeten met alle geleverde toebehoren en -indien redelijkerwijs mogelijk- in originele staat en verpakking verzonden worden. Wij adviseren altijd de verzenddoos en originele verpakking zorgvuldig open te maken, zodat je deze eventueel weer kunt gebruiken om de bestelling terug te sturen. Daarnaast adviseren we om een bewijs van retour te vragen bij het desbetreffende punt. De kosten voor het terugsturen van het product zijn in de meeste gevallen kosteloos.

Het artikel dat ik heb ontvangen, is beschadigd. Wat moet ik doen?

Wanneer je constateert dat het artikel dat je hebt ontvangen is beschadigd, neem je zo snel mogelijk contact op met de klantenservice via 070 - 413 21 77.  Neem daarnaast een foto van het beschadigde artikel en bewaar het artikel compleet en in de originele verpakking. De klantenservice zal verder met je afstemmen welke procedure kan worden gevolgd voor het ruilen / retourzenden van het artikel. 

Het artikel dat ik heb ontvangen, is niet compleet. Wat moet ik doen?

Wanneer het geleverde artikel niet compleet is, neem dan zo snel mogelijk na levering contact op met de klantenservice via 070 - 413 21 77. Bewaar alle onderdelen in de originele verpakking. De klantenservice zal met je afstemmen welke procedure kan worden gevolgd voor het ruilen / retourzenden van het artikel.

Het product dat ik heb ontvangen is defect. Wat moet ik doen?

Wanneer je constateert dat het geleverde artikel defect is, neem dan zo snel mogelijk contact op met de klantenservice via 070 - 413 21 77. Bewaar het product compleet en in de originele verpakking. De klantenservice zal met je afstemmen welke procedure kan worden gevolgd voor het ruilen / retourzenden van het artikel. 

Wat moet ik doen als mijn product kapot is gegaan?

Als het artikel kapot is gegaan binnen de garantietermijn, kun je contact opnemen met de klanteservice via 070- 413 21 77.